På svenska In English
Sök:

Befintliga kunder med kredit:
Skapa en kundprofil och beställ direkt - välj faktura. Har ni prisavtal/specialpriser så justeras dessa automatiskt vid fakturering - observera att fraktfritt nedan inte gäller vid prisavtal/specialpriser. Behöver ni veta era exakta priser före leverans - begär att vi orderbekräftar innan leverans, under "Meddelande till betalningsmottagaren" eller ring 08-39 20 90.

Övriga:
Skapa en kundprofil och beställ med förskottsbetalning, postförskott, kortbetalning eller kontant vid avhämtning Gröndal.

Proffs eller privat - alla är välkomna. För personlig service eller frågor står vi gärna till tjänst!
Minsta ordersumma (varuvärde + ev frakt) i vår webshop är SEK 300,00.

Köp- och leveransvillkor

Priser:
Gällande produktpris i SEK exkl moms (inkl moms går att välja på startsidan nere till vänster) är det pris som, dagen för beställningen, finns angivet på www.oqvist.se. På beställningen kan det tillkomma en fraktavgift, beroende på val av frakt och storlek på beställning. På av oss delade leveranser så är slutleveransen fraktfri.
Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga priser och förbehåller oss rätten att i dessa fall annullera ordern.

Leverans/Frakt:
Leverans sker normalt 1-3 dagar efter beställning (och, i förekommande, fall dagen efter mottagande av betalning).
Vid leveranstid längre än 5 arbetsdagar kontaktas ni av oss och har då möjlighet att häva köpet, utan kostnad.
Fraktfritt 2000,00 exkl moms (2500,00 inkl moms) för leveranser inom Sverige (gäller ej avtalskunder med specialpriser). Kunden kan själv välja typ av frakt i kassan.
Outlösta paket debiteras med 300,00 exkl moms (375,00 inkl moms).

Betalning:
Betalning kan ske med kort (Visa/Mastercard - säker betallösning hos tredje part), mot förskottsbetalning, mot postförskott eller kontant vid avhämtning i vår butik.
Företagskunder, som redan tidigare beviljats kredit, kan betala mot faktura.

Ångerrätt:
Enligt distans- och hemförsäljningslagen har konsument (privatperson) 14 dagars ångerrätt från det att varan mottagits.
Att tänka på innan du returnerar:

1.   Innan retur ska du meddela oss skriftligen (via e-post till infoAToqvist.se - byt ut AT mot @ eller brev) att du vill utöva ångerrätten och tänker returnera en vara.
Ange namn, adress, telefonnummer, ordernr/fakturanr samt vilken/vilka artiklar det gäller. (Gärna varför du vill ångra, men det är förstås frivilligt).
Om ni vill kan ni använda en mall för ångerblankett på Konsumentverkets hemsida men för oss räcker ett vanligt mail/brev.
2.  Varan ska vara oanvänd, men du får öppna och undersöka den.
(Spara originalförpackning för returen)
3.  Kunden står för returfrakten/returportot och risken för transporten (vid ev skadat eller bortkommet gods). Använd gärna ett transportsätt som ger ett kvitto på sändningen (REK, paket etc) och tänk på att ev försäkra dyra varor.
Vi kommer inte att lösa ut paket skickade mot postförskott.
4.  Alla originalförpackningar, i oskadat skick, måste vara med och bör användas för returen. Packa väl - tänk på att det är du som kund som ansvarar för att returen kommer fram och är oskadad.
5.  Du måste först lösa ut ett paket för att kunna hävda din ångerrätt.
Outlösta paket kommer att debiteras enligt ovan.
6.  Om du returnerat hela ordern så kommer hela köpbeloppet inkl frakt att betalas tillbaks inom 14 dagar (från mottagandet av varorna, om inga oklarheter föreligger). Det är viktigt att du meddelar oss bankuppgifter och kontonummer eller kanske telefonnummer vi kan swisha till, om du betalat mot förskott eller mot postförskott, så att vi smidigt kan returnera pengarna.
























Reklamation/Skadad produkt:

Vid fel i leverans eller på produkt eller fel som omfattas av garanti eller konsumentköplagens reklamationsrätt är ni välkomna att kontakta oss omgående på infoAToqvist.se (byt ut AT mot @) eller 08-39 20 90. Skicka aldrig reklamationer utan att först ha avtalat med oss om eventuell retur. Vi skickar en returfraktsedel som används för returnering av varorna. Vi står för returfraktkostnaden i samband med garantifel. Retur får inte ske mot postförskott, dessa kommer inte att lösas ut.

Synliga skador på gods ska omgående anmälas till fraktbolaget när man mottagit (hämtat ut) paketet. Om något skadats invändigt utan yttre skador på emballaget, s k dolda skador, måste anmälan göras inom 7 dagar. Vi ser gärna att ni även meddelar oss vid skadat gods för en så smidig hantering som möjligt.

Utöver ovan så har Lars Öqvist AB inte något ansvar för eventuella fel och/eller förseningar och svarar inte för någon skada vare sig direkt eller indirekt som uppstått p g a detta.
Vi följer självklart Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer om en tvist skulle uppstå.

Personuppgifter:
I samband med din kundregistrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service du förväntar dig av oss. Vi lämnar absolut inga kunduppgifter vidare till tredje part (förutom till tredjepartsföretag som hanterar våra betalningslösningar). Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att erhålla den information som vi har registrerat på dig eller att begära att få dina lagrade uppgifter raderade, i så fall kontakta oss på infoAToqvist.se (byt ut AT mot @). Vill du absolut inte uppge ditt personnummer på nätet så kontakta oss på 08-39 20 90.

Vill du besöka oss, hämta varor eller kanske returnera något så finns vi i Gröndal i Stockholm.

Lars öqvist AB
Ormbergsvägen 4-6, 117 67 Stockholm
Org.nr 556159-2394

 

Ordinarie öppetider:
Måndag - torsdag 07:30 - 11:30   12:00 - 16:00

Fredag

Lunchstängt

07:30 - 11:30   12:00 - 14:00

11:30 - 12:00


Dag före röd dag

07:30 - 13:00
Lördag, söndag, röd dag STÄNGT
Telefon 08 - 39 20 90  (+46-8 39 20 90)
   
VÄLKOMNA!

Hitta till oss:          Gå till karta Eniro  /  Gå till karta Google

Alla priser visas exkl moms.

Välj visning inkl moms nedan.








Lars Öqvist AB    Ormbergsvägen 4-6 (Gröndal)    117 67 Stockholm    Tel 08 - 39 20 90